Glittrigt värre

Jag älskar glitter! Eller, det gör jag inte alls, men i sminkform är det kul att exprimentera med! Har dessa två från Make Up Store, scorpio och super. För att fästa glittret använder jag mixing liquid, även det från MUS.
Jag är långt ifrån en expert på att fästa glitter, men kan även dela med mig av några tips:
  • Häll ut lite mixing liquid i locket så slipper du få glitter i flaskan.
  • Använd en stor, rundad borste. Då får du en fin övergång.
  • Du behöver inte lägga ett täckande lager! Det räcker med bara en duttning, det kommer glittra ändå!
  • Testa att applicera glittret som en eyeliner med din eyelinerborste. Det är krångligt och petigt men blir riktigt fräckt!
  • Tvätta korken ordentligt efteråt så den inte klibbar ihop.
  • Återfukta! Det är mycket alkohol i mixing liquid och ögonlocken är ömtåliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0