Hur var Dubai?

Det var såhär, mina vänner.
 
Det första vi gjorde när vi kom fram, efter en 14 timmar lång resa dit, var att åka upp i världnes högsta byggnad: Burj Khalifa, 828m hög. Det var sååå lång kö, runt två timmar både ut och in ur byggnaden. Sjukt!?
På kvällen såg vi en fontänshow. Man ser inte hur högt det sprutar man det var galet! Som högst spurtade det säkert 25 meter upp i luften!
Och så åt vi indisk buffé på hotellet. Fanns så gaalet mycket mat där!
Dagen efter det vandrade vi runt vid Dubais kust. Här är hela gänget (minus mig och minus Oscar, som satt på hotellrummet nästan hela resan).
Sen stack vi till ett jättekänt hotell längst ut på Palmön (ni vet den konstgjorda jättekända ön?). Där gick vi till ett akvarium och åt hamburgare. På tal om det hade dom Max!? "Swedish hamburgers!" stod det, haha, så kul!
Sen stack vi vidare till en marknad precis vid ett annat känt hotell, nämligen "segelhotellet". Man fick inte gå i närheten av det om man inte bodde där dock så ni får se bild på någon fin bro och lite fina saker man kunder köpa där istället!
Nästa dag var det (iih) marathondagen! Jag sprang ju dock bara en mil men är sjukt stolt ändå! Pappa och hans vänner sprang marathonet, fattar ni hur långt det är!? 42195 meter!? Alltså lite mer än 4,2 mil. Helt cp.
Sen gjorde vi inte så mycket mer den dagen. Grabbarna som sprungit marathonet låg i sängen hela dagen och ojade sig över träningsvärk och ömma leder. Hade rätt mycket träningsvärk jag med men la mig i alla fall vid poolen istället för i sängen. (Det här är den lilla poolen, fanns en till som var gigantisk också! Och så var det vattenfall ner i den också, var inte varför jag inte tog kort på de..)
När det blev kväll stack vi till Dubai mall!
Sen var det sista dagen och vi stack till den gamla delen av staden. Snacka om kontrast! Från superhöga supermoderna byggnader till stängda och totalförstörda köpcentrum och en massa billigt småkrafs. (förutom det här halsbandet, gissar jag på..)
Och så åt vi lunch på ett ställe där det fanns massa roliga juicer. Ångrar att jag inte tog avocadojuicen, haha vafan liksom!?
Fina mamma :)
Och Håkan åt en 2 kilos hamburgare till middag!!
Sen gick flyget hem och jag somnade innan vi ens lyft. Haha, vadå trött?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0