Bästa primern?

Jag äger dessa tre primers. Tror jag bloggat om alla tre vid tidigare tillfällen men tänkte skriva lite kort vad jag brukar använda dessa väldigt olika primers till!
 
Först har vi min senaste primer från Loreal, studio screts smoothing resurfacing primer. Denna döljer porer otroligt bra och funkar därför fint även utan foundation. Under foundation blir den dock kakig efter några timmar och därför brukar jag bara ta den här där jag har som mest synliga porer. Näsan och hakan tackar gud för den här primern som faktiskt bara kostar 179 kr. Tyvärr är den väldigt fet men det behövs inte mycket för bra effekt så det gör inte så mycket!
 
Smashbox photo finish color correting primer är min lite lyxigare primer. 295 kr kostar den, men den är också väldigt bra! Täcker inte porerna lika bra som Loreals, men håller dock sminket otroligt bra och kakar sig inte under en hel utekväll. Konstistensen är fjäderlätt och dryg, två små klickar räcker till hela ansiktet! Jag har den gröna som ska jämna ut röda blämmor, kan dock inte påstå att det är sådär jätteimponerande. Nästa gång köper jag deras vanliga primer.
 
Sist har vi den riktiga budgetprimern från Lumene, crystal radiande primer. Den har jag sällan under långa skol/arbetsdagar utan får mer åka på när jag ska på korta ärenden eller under min vardagsmineralfoundation. Detta för att den inte riktigt håller kvar flytande foundation under långre perioder. Tycker inte perimern blir snygg utan foundation över då den har en skimrig grund som inte alls passar på min ojämna hy. För sitt pris på bara 109 kr tycker jag trotts allt det funkar fint, men jag kommer inte köpa den igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0