Vinterblek med Clinique

Jag är väldigt blek. Vilket egentligen är väldigt konstigt med tanke på att alla i min familj blir pepparkakor i maj. Jag är fortfarande ett spöke i augusti.
 
Trotts det märkte jag i november någon gång att min sommarfoundation (Clinique Even Better 03 Ivory) var för mörk för mig. Så jag gick till närmsta Åhlens och testade alla Cliniques färger. Visade sig att jag behövde den absolut ljusaste, nummer 24 Alabaster från Superbalanced-serien. Så, den har jag använt hela vintern!
 
Gillar inte Superbalanced-serien lika mycket som Even Better. För det första gillar jag förpackningen mer, då den är lätthanterlig och av plast med en strutöppning. Sen känns det som att Even Better smälter in i huden medans Superbalanced lägger sig ovanpå. Men det kan vara för att jag har så himla torr hy på vintern också.
I vilket fall - en mycket bra foundation på flera sätt! Den täcker vinterrodnad och små finnar, och den sitter hela dagen. Och den matchar min vinterhudton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0