Därför ska du inte fila naglarna!

Jag själv har alltid långa, starka och välformade naglar - och jag filar dom aldrig! Vet inte hur många gånger jag försökt få mina vänner att förstå att det inte är bra att fila naglarna, och ändå fortsätter dom!
 
Så nu ska jag en gång för alla förklara.
Nästan alla har någon gång varit med om att naglarna har skivat sig. Detta gör dom för att de är uppbyggda i tunna lager. Om man ständigt filar naglarna får lagren ingen tid att "sluta sig", och därför skivar de sig lättare. Naglar som skivat sig är tunna och sköra, så det vill vi undvika!
Nej, håll dig till att klippa med nagelsax eller nagelklippare 1-2 gånger i månaden. Satsa på att få en fin form från början! Och går en nagel av - klipp av alla. Jag lovar att dina naglar så småningom kommer bli starkare och finare!
 
Fila heller inte nageln direkt efter att du klippt den. Lagren kommer sluta sig inom någon timme och då kommer nageln kännas mjukare! Risken är att du filar lagren till en "trappa" som sedan lätt skivar sig. Det bästa är att direkt bara måla på ett stärkande nagellack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0