Kabukiborstar - UNE vs TiKei

Eftersom jag börjat med mineralsmink har jag även varit tvungen att köpa kabukiborstar. Sökte lite fakta på internet innan jag begav mig ut i affärerna, och vad jag läste skulle man hellst ha en borste av gethår. Så den första jag köpte var UNE Kabuki Brush. Den luktar till och med get vilket är lite roligt.
Nytvättad och lätt fuktig på bilden.
Säljs på t.ex. Åhlens för 139:-

Som ni ser var det ju ingen hit. Klarade en användning innan den började spreta som på bilden. Den sticks och foundationen fastnar inte på stråna. Så jag rekommenderar den inte alls, hittar inget positivt förutom att den är snygg. Hittills har jag varit missnöjd med alla mina produkter från UNE, faktiskt..
 
Vilket märke tror ni jag vände mig till efter denna floppen, om inte TiKei? Köpte deras Retractable Kabuki, och gud så bra den är! Sminket fastnar på stråna och den är gudomligt mjuk. Ståna sitter supertätt och de är inte av äkta hår.

Nytvättad och lätt fuktig på bilden.
Säljs på TiKei.se för 179 :-

Ska även göra en videotutorial över de oändliga möjligheterna med en hopfällbar borste snart tänkte jag.. har upptäckt att de har fler fördelar än att bara skydda borsten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0