Några saker jag gjorde 2012

JANUARI
Året inleddes med en lugg! Eller rättaresagt avslutades 2011 med en lugg, för jag klippte av den på nyårskvällen. Borde göra det igen, är så mycket finare i kort lugg!
Jag blev ett träningsfreak. Shoppade massa träningskläder på mellandagsrean och var på gymmet två timmar fyra gånger i veckan hela januari. Hade världens bästa gymintroduktion också, ska boka en ny snarast!!
Och så var jag Sailor Venus gör en kväll! Vi sydde våra egna dräkter och vann pris! Fast vi fick aldrig något pris. Såhär såg vi ut efter några glas jäger, vilken var min favoritdricka på den tiden!
 
FEBRUARI
Jag började prata med Jonathan. Tog mig typ en kvart att bläddra tillbaka till våra första skrivna meningar till varandra, men här har vi dom! Sen hände det absolut ingenting hela februari förutom att jag var med Jonathan och pratade med Jonathan och skrev till Jonathan och ah. Ni fattar grejen.
 
MARS
 
I mars skaffade plötsligt alla gymkort på friskis, vilket var jättebra för då hade jag alltid någon att gymma med! Testade en hel del nya lokaler också, typ Kortedalas, Johannebergs och den på Västra Hamngatan.
Vi såg The Hunger Games på bio!! Den var bra, men boken är bättre. Som vanligt. Peppar inför tvåan!
Och juste, hela våren lagade jag middag åt familjen varje tisdag. Här är en av rätterna jag lagade!
 
APRIL
 
I April körde jag bil för första gången någonsin! Den här superroliga bilden får representera det. Såg förmodligen ut ungefär som katten där bakom ratten (åh vad rolig jag gär som rimmar och grejer).
Jag passade alla Simones tusen små söta kaninungar en vecka. Vill såå mycket ha en kanin, ska skaffa mig en så fort jag flyttat hemifrån!
 
Och sen hade vi Star Wars marathon också och så fyllde mamma år och sånt annat kul, men tar som vanligt inga bilder på någonting :(
 
MAJ
 
I maj var jag på fest i den coolaste våningen jag någonsin varit i. Smygfotade den här bilden innan jag spydde ner hela stället och Jonathan bar hem mig genom halva stan.
Det var galet varmt i maj. Var vid mitt sommarställe minst tre helger i rad och åkte båt och grillade och sånt.
Och sen var det slutspurten i skolan! Pluggade matte varje dag i en vecka och fick sedan VG i slutbetyg. Vilket är så sjukt stort för mig då jag i grundskolan var riktigt dålig på matte..
 
JUNI
 
Har visst tagit galet mycket bilder i Juni upptäkte jag! Men tar bara med tre för det har jag gjort alla andra månader heh. Först fick vi sommarlov, och det firade jag och klasskompisarna med att äta tårtbuffe! Det borde vi göra igen, snarast.
Och sen bara hängde jag med en massa vänner. Ni vet, som det är på sommaren. Spontant! Typ som att få för sig att färga håret blodrött, som Simone gjorde. Himla fint blev det i alla fall!
Och så var jag på Peace and love, såklart. Där det hände så himla mycket. Men det har jag skritit om här redan.
 
JULI
 
Vi var på Julias sommarställe några nätter. Vi badade och såg konstiga filmer och spelade kort, men mest av allt ÅT vi. Nästan hela tiden faktiskt.
Sen jobbade jag varje dag. Sorterade post och sånt.
Och så var jag på en fest och blev så satans full att jag inte drack på en hel månad efter det. Det var hemskt, på riktigt.. speciellt dagen efter..
 
AUGUSTI
I augusti tog sommarjobbet slut och jag åkte upp till mitt sommarställe. Var där i två veckor, gick låånga skogsprommenader nästan varje kväll. Och när jag inte prommenerade såg jag på One tree hill, lagade mat, åkte båt eller körde bil.
Och så var det kräftskiva. Som vanligt var det vi bryggebarn som festade på hur mycket kräftor som hellst, och sen spelade vi monopol hela natten.
Och så firade vi både Ciccis och Ediths födelsedagar! Vi åt på resturang och så fikade vi ute i det fina vädret. Ytterst fina dagar båda två!
 
SEPTEMBER
Skolan började efter en heldag på IKEA med dessa perfekta tjejer! Fikade hur mycket som hellst för hur lite som hellst och sånt.
Var massa med Jonathan igen efter en paus på någon månad eller så! Vi blev officielt alkoholister. Vi är inte på bättringsvägen.
Jag och Simone lurade hela facebook att hon var gravid. Det var lite roligt men sen var det över ganska snabbt!
 
OKTOBER
I oktober fyllde jag 18! Fick den här bästabästa kameran som jag knappt använt. Minneskortet är jättelitet :( Måste köpa ett nytt, för det är så himla jobbigt att lägga in videorna på datorn, och det resulterar i att kameran bara står för att den är full...
Som sagt så fyllde jag 18 (!!!), så det blev en massa utgångar! Har (såklart..) inga bilder från någon utgång, men jag gjorde mig alltid snygg innan i alla fall. Tror denna bilden är tagen precis innan jag gick ut!
Och så var jag hurtig och gick långa prommenader. Oktober är en perfekt prommenadmånad, för det är sådär lagom kallt. Varför är alla bilderna från oktober så små!?
 
NOVEMBER
Jag åkte iväg heela vägen till värmland för att gå på intensivkurs. Var där i två veckor och pluggade körteori sju timmar om dagen. Det lönade sig, klarade ju teoriprovet förmodligen felfritt! Jävla uppkörningen vill inte sitta dock..
När jag kom hem från intensivkursen firade vi det med brunsh på något engelskt 50talscafé. Var galet gott men lite jobbigt mycket folk...
Det var halloween och jag var utklädd till Indier. Haha, himla läskigt va!? Drack vodka och fanta ur en nappflaska i alla fall och det var ju trevligt.
 
DECEMBER
Andrea, sisten i gänget, fyllde 18! Vi åt tacos och tårta och gick på gayklubb. När jag tänker efter måste nog detta varit i november men det får ligga här ändå!
Jullovet firade vi som vanligt in på Jul på Liseberg. Aka huttrade vid elden tre timmar för att sen åka hem. Haha egentligen så sjukt tråkigt.. men ett måste!
Och 2012 avslutades med några av de bästa på Evelinas grannes altan. Fick champange, tror jag tog tre glas eller något. Hahaha nej fy vad hemsk jag är! Kände ju inte ens personen!
 
Jaja. Och nu är det 2013. Det här året kommer PÅ RIKTIGT bli det bästa någonsin!! Ska resa utomlands minst tre gånger, ska ta studenten, körkort (ja jag måste fan det annars är det katastof), och börja högskolan. Händer så jävla mycket alltså. Så nu taggar vi!
Fast usch vill att allting bara ska stanna efter Juli. För då kommer allt det roliga vara över och jag ser inte fram emot högskolan ett dugg. Älskar mina klasskamerater och att kunna chilla lite på plugget. Usch nej längtar inte tills hösten.. :(

Kommentarer
Postat av: Evelina

HAHAHAHA tog du tre glas champagne?!

Svar: HAHA JAA typ HAHA aspinsamt...
Anneli Törnroos

2013-01-08 @ 19:16:29
Postat av: Amanda

haha, Kul att du är en av 1000 tjejer han lagt till av "misstag" .... så jävla speciell gumman ;)

Svar: gumman.. de första du skrev till din pojk var "vill du bli min kk?", så mh, vem snackar...? hah <3
Anneli Törnroos

2013-01-09 @ 10:34:18
Postat av: amanda

Kan tillägga att jag sett "du kan ta bort mig om du vill" av 1001 av 1000 !!!!

2013-01-09 @ 10:35:18
Postat av: Amanda

haha fel amanda

2013-01-15 @ 11:44:42
Postat av: Jonathan

Underbart år på många sätt! :)
Kommer dock bli bättre framöver med alla hinder ur vägen!
Tack för framtidsförhoppningar jag inte ägt på länge...
Puss!
// Jonathan A

2013-01-22 @ 23:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0